Jak się domyślam, pewnie większość z Was nie wie, że Ollie i ja mieszkaliśmy kiedyś w Sheffield. Jedynie 20 minut jazdy samochodem do jednych z najpiękniejszych i prawodopodobnie najlepszych szlaków w całej Wielkiej Brytanii. Spędziliśmy wiele weekendów wędrując po Narodowym Parku Peak District, a po przeprowadzce do nowego domu, zawsze bardzo nostalgicznie wspominamy to miejsce. Szczególnie w naszym obecnym regionie tereny są dosłownie płaskie!

Byliśmy bardzo podekscytowani naszą podróżą do Pirenejów Wschodnich z wielu powodów. Oczywiście pierwszym z nich były wszystkie wspaniałe widoki i wędrówki, które moglibyśmy zrobić ponownie. Drugim powodem to sentymentalne wspomnienia z tym miejscem. Dokładnie tutaj, w Eus, Ollie zadał ‘TO’ ważne pytanie i od tego czasu wracamy jak najczęściej do tego niesamowitego miejsca. To był już nasz czwarty raz, ale zdecydowanie najbardziej odważny. Odkąd urodziła się Arabella, nie udało się nam zaliczyć za wiele wypraw. Głównie spacery gdzie mogliśmy zabrać ze sobą wózek. Wyobrażcie sobie to uczucie gdy w końcu mogliśmy ponownie wrócić do wędrówek po górach. Zdecydowanie było też wielkie osiągnięcie dla naszej rodziny!

Zatrzymaliśmy się w pięknej wiosce Eus, a stamtąd zaliczyliśmy 5 wspaniałych szlaków którymi chcieliśmy się z Wami podzielić.

1. KASKADY ANGLIKÓW I ŚWIĘTEGO VINCENTEGO (CASCADES OF THE ENGLISH AND SAINT VINCENT)

Czas: 2.5godz. – 3godz.; Odległość: 7 km; Różnica wysokości: 320 m; Trudność: Łatwy

To była zdecydowanie jedna z bardziej przyjemnych wędrówek, które odbyliśmy podczas tych wakacji. Obejmuje mnóstwo skał (choć łagodnych), wiele mostów, kładek dla pieszych, niesamowite wąwozy i piękne wodospady. Spójrzmy prawdzie w oczy wszystkie najlepsze elementy, które dziecko będzie uwielbiać podczas spaceru. Aha i czy zapomniałam wspomnieć o nieskończonej ilości motyli? Nasza 3-letnia Lily nie jest jeszcze doświadczonym piechurem, ale przeszła sama 3/4 tej ścieżki. Większość ścieżek jest zacieniona, więc jest to idealna wycieczka nawet w letnie gorące dni. A jeśli jesteście wystarczająco odważni, na końcu możecie popływać w małym jeziorku zaraz obok wodospadu. 2. WĄWÓZ CARANCA (GORGE DE CARANCA)

Czas: 2godz. – 2.5godz.; Odległość: 6 km; Max wysokości: 1040 m; Trudność: Łatwy/Średni

To najpiękniejsza i najbardziej wyjątkowa trasa w okolicy. Jednak tym razem postanowiliśmy wybrać się bez naszych małych dzieci. Ze względu na wąskie ścieżki przy samej krawędzi klifu zdecydowaliśmy się zostawić dziewczyny z dziadkami. Szlak zaczyna się od małej wioski Thuès-entre-Valls, które znajduje się po Olette. Jest to wędrówka pełna wrażeń, ale upewnij się, że jej nie przegapisz. Nie mogę zaprzeczyć, że była to nasza ulubiona wyprawa (nawet Ollie się zachwycał widokami pomimo, że nie przepada za wysokościami) ze względu na zapierające dech w piersi widoki na głęboki wąwóz. Widzieliśmy wiele rodzin ze starszymi dziećmi, więc jeśli twoje posiechy są pewnymi spacerowiczami i możesz im zaufać, jestem pewna, że spokojnie sobie poradzicie. Z pewnością będą się dobrze bawić podczas tej 2,5-godzinnej wycieczki, ponieważ ma ona wiele przepraw przez mosty oraz kładki dla pieszych. 3. WĄWÓZ GUILERA (GORGE DE GUILERA)

Czas: 1.5godz. – 2godz.; Odległość: 6 km; Max wysokości: 771 m; Trudność: Łatwy

Ten spacer zdecydowanie nie należy do najbardziej znanych. Znalazłam go zupełnie przypadkiem na Internecie, a podczas naszej wędrówki nie natknęliśmy się na żadną żywą duszę. Jest to ścieżka prawdopodobnie jedna z łatwiejszych jakie zrobiliśmy. W centrum wioski Rodes znajdziesz wskazówki jak dostać się do wąwozu. Sama trasa zaczyna się wzdłuż kanału, która następnie zaprowadzi Cię do spektakularnego kanionu. Podczas spaceru odkryjesz pozostałości mostu akweduktowego, który kiedyś prowadził wodę z jednego brzegu do drugiego. Kontynuując, znajdziesz wskazówki do zamku Rodes (tylko ruiny) z niezwykłą panoramą na poniżej znajdujące się miasteczka i góre Canigou. 4. KAPLICA NASZEJ PANI ŻYCIA I JEJ JASKINIE (OUR LADY OF LIFE CHAPEL AND HER CAVES)

Czas: 2.5godz. – 3godz.; Różnica wysokości: 310 m; Trudność: Łatwy

Ta trasa zaprowadzi Cię do najpiękniejszego widoku, jaki widzieliśmy w Pirenejach Wschodnich. Wspięcie na samą górę zajmuje ok. godzinę i ze względu na różnicę w wysokości, ok. 310m jest to wyprawa po której na pewno poczujesz Twoje nogi, zwłaszcza jeśli będziesz mieć na plecach malucha tak jak my. Ścieżka ta zaprowadzi Cię najpierw do małego kościoła, który został zbudowany na klifie. Jeśli zdecydujesz się powędrować ok. 5 minut dalej, dotrzesz do najbardziej spektakularnej jaskinii, która oferuje zapierające dech w piersiach widoki na Conflent. Łatwo jest sobie wyobrazić, że prehistoryczny człowiek badał te wspaniałe widoki. Przygotuj się dobrze na tą wycieczkę, gdyż szlak ten nie ma żadnego cienia. Upewnij się, że nałożyłeś krem ​​przeciwsłoneczny i nakrycie głowy, zabrałeś ze sobą dużo wody i zdecydowanie unikaj wysokich temperatur. Wejście do ścieżki nie jest dobrze widoczne, jest tuż za przejazdem na N116 (zaraz za Villefranche), obok niewielkiego sanktuarium. Dodałam zdjęcie z Ollie’m, abyście mogli go łatwo znaleźć. Zaparkowaliśmy na samym końcu Rue Faubourg. 5. FORT LIBERIA

Czas: 2 godz.; Trudność: Łatwy

To był prawdopodobnie najmniej przyjemny spacer, który zaliczyliśmy. Nie zrozumcie mnie źle, jest oszałamiająco piękny, ale zaraz po zakupie biletów zdenerwowali nas pracownicy tego miejsca, którzy sprzedali nam bilety i podali nam mylące informacje dotyczące autobusu. Długo by opowiadać, ale autobusy żądnego nie ma, a jeśli nie masz ochoty na wspinaczkę, jest oferowany wjazd pojazdami 4×4, które zabierą Cię na sam szczyt po dodatkowej opłacie. Możesz je złapać przy parkingu Villafranche. Jeśli interesuje Cię historia i wojskowe wystawy, to zdecydowanie nie chcesz przegapić Fortu Liberii. Dodatkowo widoki z samej góry są po prostu spektakularne. Jeśli zdecydujesz się wspiąć się samodzielnie, masz dwie możliwe opcje. Pierwsza to “Marsz milowy”, co oznacza tysiąc schodów. Te podziemne schody zostały zbudowane w XIX wieku. Podobno podczas ich budowy zginęło 22 mężczyzn. Jeśli spacerujesz z maluchami, polecamy raczej wracać tą drogą, ponieważ jest stroma i wąska z niewielką ilością światła. Co więcej, w upalny dzień zdecydowanie bezpieczniej jest korzystać z tej ścieżki. Drugi sposób to trasa, która prowadzi przez piękne widoki na góry i dolinę. Na szczycie znajduje się wyjątkowo dobrze zachowany fort ze wspaniałymi widokami. Upewnij się, że masz gotówkę przy sobie, ponieważ karty nie są akceptowane.Mam nadzieję, że spodobały Ci się ta nasza podróż. Kiedy planujesz założyć swoje buty do wędrówek?