Ohh Nerja! Ty pięknoto! Nerja nie miała andaluzyjskiego uroku jak Sewilla, jednak czuło się autentyczność hiszpańskiego masteczka nadmorskiego. Jest to jedno z najbardziej odwiedzanych miejsc na Costa del Sol.

Wynajeliśmy airbnb w Maladze i było to nasza główna baza wypadowa. Nerja jest położona jedyne 40 min jazdy samochodem i zdecydowanie możemy je zaliczyć do jednego z najpiękniejszych przybrzeżnych jakie widzieliśmy. To idealne miejsce jeśli poszukujesz jesiennej ucieczki do cieplejszego miejsca z odrobiną słońca. Gdy zwiedzaliśmy to miejsce w listopadzie mieliśmy piękne wczesne lato jesienią i ok. 22 stopni C. Podobno w Nerja temperatury są zawsze wyższe o kilka stopnii niż np. w Maladze. Balcon De Europa (Balkon Europy) jest sercem miasta. Jest to główna promenada tego miasteczka z niesamowitą atmosferą, wieloma tapas barami i ze lodziarnią. Jest to idealne miejsce, aby usiąść na chwilę, cieszyć się zapierającymi dech w piersiach widokami i obserwować ludzi. Stare miasto to labirynt małych uliczek ze sklepami i barami tapas. Zdecydowanie świetne miejsce, jeśli chcesz kupić kilka pamiątek. To co najbardziej uwielbialiśmy podczas zwiedzania tego miejsca to, to, że czuliśmy jakby nagle czas zwolnił. Wszyscy po prostu spacerowali i cieszyli się słońcem. Jestem pewna, że w sezonie te uliczki są pełne turystów.

Nasza ulubioną atrakcją było budowanie zamków z piasku w listopadzie na plaży Playa de Nerja.  Jest to plaża, która znajduje się przy samym Balkonie Europy i jest idealnym miejscem na chwile odpoczynku po obiedzie. Jeśli jednak zwiedzasz Nerja w sezonie to wiedz, ze w okolicach Nerja znajduje się 12 plaż. W tym plaża Maro, która jest konsekwentnie uznawana za jedną z najlepszych plaż w Hiszpanii. Tym razem nie udało nam się zwiedzić jaskiń. Dziewczyny były jeszcze trochę za małe by docenić piękno tego miejsca. Do tego mieliśmy ze sobą jedynie nasz podwókny wózek a nie nosidła. Jaskinie są uważane za czwarte najczęściej odwiedzane miejsce przyrodnicze w całej Hiszpanii. Większość odwiedzających powie Ci, że jest to coś, czego nie można przegapić, jeśli jesteś w Andaluzji. Powiedzmy sobie szczerze, że razem z Granadą, jest to jedna z tych rzeczy dla których na pewno będziemy chcieli wrócić w tego pięknego region.

Jeśli poszukujesz dodatkowej atrakcji do odkrycia tego miasteczka, możesz to zrobić małym pociągiem turystycznym. W sezonie letnim na dole placu Fabrica de Los Cangrejos rozstawiany jest dmuchany zamek i trampoliny. Co więcej, jeśli odwiedzasz w sierpniu, na placu jest wiele nocnych występów i przedstawień, wiele z nich dedykowanych młodszym widzom. Naszym zdaniem Nerja jest wspaniałym miejscem na jednodniową wycieczkę. Nie wiem czy zdecydowalibyśmy się na dłużej. Głównie dlatego, że Andaluzja ma naprawdę wiele perełek, które wciąż nie udało nam się zwiedzić. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jak na razie jest to nasz ulubiony region Hiszpanii.